ابزار رایگان وبلاگ

طرح تعالی مدیریت کیفیت مدار نمونه دولتی فرزانگان

اسلایدر

کارگاه آموزشی درس پژوهی دبیران رشته زبان خارجه دوره متوسطه اول

کارگاه آموزشی درس پژوهی دبیران رشته زبان خارجه دوره متوسطه اول آموزش وپرورش شهرستان اسلام آباد غرب با حضور مدیر ومعاون آموزش متوسطه این مدیریت درروز یکشنبه 16 آذر ماه در محل پژوهش سرای دانش آموزی برگزارگردید.

 

 

 

 

 

 

آقای حسن رجبی مدیر آموزش وپرورش ضمن ارج نهادن به تلاش های شبانه روزی  همکاران در عرصه تعلیم وتربیت جایگاه علمی گروههای آموزشی را مهم ارزیابی کرد وگفت: با کمک گروههای آموزشی می توان تدریس را از آفت روز مرگی رهانید ،تحرک علمی درگروههای آموزشی منجر به تدریس مطلوب می گردد وی بهترین مکان برای همفکری در خلق روشن نوین تدریس و تهیه محتوای آموزشی مناسب را گروههای آموزشی دانست .

[ دو شنبه 17 آذر 1393برچسب:, ] [ 20:22 ] [ فرزانگان ]
[ ]

بـرگـزاري مســابقــه دوسـتـانـه فــوتسـال بـه منــاسـبـت بازنشستگی آقای حیدر احمدیان رئیس سابق آموزش

 

 

 

 

 

 

قهرمانی تیم فوتسال آموزش وپرورش شهرستان اسلام آباد غرب در این دوره از مسابقات

 

 

بــه گــزارش مرکز اطلاع رسانی و روابــط عمـومي آمــوزش و پــرورش شهرستان اسلام آباد غرب به مناسبت بازنشستگی آقای حیدر احمدیان رئیس سابق آموزش وپرورش منطقه حمیل  یک دوره مسابقه فوتسال بين تیم های اداره کل آموزش وپرورش استان کرمانشاه و ادارات  آموزش وپرورش اسلام آباد غرب و منطقه حمیل درروز یکشنبه 16 آذرماه در سالن ورزشي  انقلاب اسلامی برگزار گرديد .

 تیم های فوتسال آموزش وپرورش شهرستان اسلام آباد غرب و اداره کل آموزش وپرورش استان کرمانشاه به ترتیب مقام قهرمانی ونایب قهرمانی این دوره ازبازی ها را ازآن خود کردند.

گفتنی است امام جمعه محترم و بخشدار منطقه حمیل و مدیران آموزش وپرورش اسلام آباد غرب و منطقه دالاهو و نماینده اداره کل آموزش وپرورش استان کرمانشاه  ورئیس اداره تربیت بدنی شهرستان اسلام آباد غرب ضمن اهداء لوح تقدیر از زحمات وخدمات سی ساله آقای حیدر احمدیان تجلیل نمودند.

[ دو شنبه 17 آذر 1393برچسب:, ] [ 20:21 ] [ فرزانگان ]
[ ]

کارگروه کیفیت بخشی مقطع ابتدایی با موضوع آسیب شناسی خط تحریری دانش آموزان مقطع ابتدایی تشکیل جلسه دا

آقای سپهر معاون آموزش ابتدایی ضمن اعلام خبر فوق افزود : کارگاه آموزشی آسیب شناسی خط تحریری وراهکار های مقابله با بد خطی دانش آموزان پایه چهارم مقطع ابتدایی در روز دوشنبه 17 آذر ماه با حضور تعدادی از آموزگاران مقطع ابتدایی در سالن جلسات اداره برگزارگردید.

 

 

 

 

 

 

 

[ دو شنبه 17 آذر 1393برچسب:, ] [ 20:20 ] [ فرزانگان ]
[ ]

کرمانشاه رتبه عالی کشوری را کسب نمود

معاون متوسطه استان این موفقیت بزرگ را به تمامی همکاران خصوصا سرگروه های درسی استان و اداره تکنولوژی و گروه های آموزشی استان تبریک عرض می نماید. 

 

 

[ دو شنبه 17 آذر 1393برچسب:, ] [ 20:8 ] [ فرزانگان ]
[ ]

گروه کامپیوتر استان کرمانشاه در رشته فنی و حرفه ای مقام عالی کشور را کسب نمود

درپی اعلام نتایج ارزیابی دبیرخانه ی راهبری درس کامپیوتر گروه فنی و حرفه ای کامپیوتر استان مقام عالی کشوری را کسب نمود 

 

 

[ دو شنبه 17 آذر 1393برچسب:, ] [ 20:8 ] [ فرزانگان ]
[ ]

از دانش آموزان مجروح در اثر سانحه تصادف سرپل ذهاب عیادت به عمل آوردند

دکتر محبی مدیر کل متوسطه اول وارتخانه با حضور در بیمارستان 

دکتر محبی مدیر کل محترم آموزش متوسطه اول وزارتخانه از دانش آموزان مجروح که در اثر سانحه تصادف در بیمارستان آیت الله طالقانی کرمانشاه بستری می باشند عیادت و از ایشان دلجویی به عمل آوردند. 

 

 

 

 

[ دو شنبه 17 آذر 1393برچسب:, ] [ 20:6 ] [ فرزانگان ]
[ ]

کارگاه یک روزه طرح تعالی مدیریت

با حضور مدیر کل محترم دوره متوسطه اول وزارتخانه

این کارگاه با حضور روسای ادارات داخلی اداره کل و همچنین روسای ادارات / نواحی و مناطق استان در محل پژوهشسرای دانش آموزی برگزار گردید .

 

 

 

 

 

این کارگاه با حضور روسای ادارات / نواحی و مناطق ( ۲۴ گانه اسنان ) و همچنین  روسای ادارات داخلی اداره کل  در محل پژوهشسرای دانش آموزی برگزار گردید .
دکتر محبی ضمن بیان ضرورت آشنایی و تسلط کامل مدیران به فلسفه و چگونگی اجرای برنامه تعالی مدیریت مدرسه و تبیین مدل کیفیت بخشی تعالی مدیریت مدرسه پرداختند.
 

[ دو شنبه 17 آذر 1393برچسب:, ] [ 20:6 ] [ فرزانگان ]
[ ]

جلسه ی قطبی مدیران کل منطقه دو کشور تشکیل گردیدبا حضور مدیر کل و معاونت آموزش متوسطه استان کرمانشاه

با حضور مدیر کل و معاونت آموزش متوسطه استان کرمانشاه در همدان 

 

 

 

 

علی زرافشان در گردهمایی مدیران آموزش و پرورش منطقه دو کشور به میزبانی همدان گفت: در سال های گذشته هر یک از دوره های تحصیلی جشنواه های مختلفی برگزار می کردند که این جشنواره ها در مقطع ابتدایی با عنوان جابربن حیان و در دوم متوسطه با عنوان جشنواره ی جوان خوارزمی اجرا می شود.

 

 

 

وی با بیان اینکه نبود یک جشنواره مختص دانش آموزان اول متوسطه به یک خلاء تبدیل شده بود گفت: در دولت یازدهم توجه به خلاقیت، نوآوری و پرورش دانش آموزان از رویکردهای مهم این وزارتخانه است که به این منظور امسال جشنواره ی ملی نوجوان در مقطع اول متوسطه اجرا می شود.

 

 

 

 

وی راهبرد اصلی وزارت آموزش و پرورش را کیفیت گرایی عنوان کرد و اضافه کرد: در اجرای جشنواره های دانش آموزی علاوه بر شناسایی استعداد ها، زمینه رقابت نخبگان فراهم می شود.

 

 

 

 

معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش افزود: آموزش و پرورش به دنبال مشارکت پذیری، کاهش تمرکز و دادن اختیار به مدارس است تا از این طریق بتواند از آرا ، اندیشه ها و دستاوردهای سایر مدیران بهره مند شوند.

 

 

 

 

زرافشان یکی از سیاست های مشخص در مشارکت جویی را اصول مدیریت در حوزه آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: دامنه گسترده در مشارکت در بیرون و درون آموزش و پرورش دنبال می شود تا موجب هم افزایی در منابع موجود شود.

 

 

 

 

وی مشارکت در آموزش و پرورش را در بخش دانش آموزان، اولیا، نهادها و اداره ها و معلمان عنوان کرد و گفت: بنای شکل گیری مشارکت فکری در آموزش و پرورش تشکیل تیم هایی است که بتوان با همفکری لازم قدم های مهمی را برای بهبود در آموزش و پرورش برداشت.

[ دو شنبه 17 آذر 1393برچسب:, ] [ 19:59 ] [ فرزانگان ]
[ ]

طراحی نرم افزار پاسخ به شبهات دینی در کرمانشاه

مدیر موسسه فرهنگی منهاج کرمانشاه از طراحی نرم افزار تخصصی پاسخ به شبهات دینی خبرداد.
به گزارش پرس و جو، حجت الاسلام ابوالقاسم شهبازی در گفتگو با مرکز خبر حوزه، با اشاره به فعالیت موسسه «منهاج اندیشه» در کرمانشاه، اظهارداشت: این موسسه دو سال پیش با هدف افزایش اثر گذاری فرهنگی و مذهبی در جامعه توسط طلاب و پاسخ گویی به سوالات و شبهات فرهنگی و اعتقادی مردم به خصوص نسل جوان راه اندازی شده است.

وی افزود: فعالیت اصلی این موسسه در کنار فعالیت های پژوهشی، در حوزه پاسخ به سوالات و شبهات اعتقادی طراحی شده اشت و با استفاده از طلاب مجرب همه روزه به سوالات مردم پاسخ می دهند.

مدیر موسسه منهاج اندیشه با اشاره به طراحی نرم افزار پاسخ به سوالات دینی، توسط این موسسه خاطرنشان کرد: این نرم افزار منحصر به فرد، یکی از بهترین نرم افزارهای کشور در بحث پاسخ به شبهات وسوالات اعتقادی و احکام است که مرکز ملی پاسخگوی به سوالات دینی کشور نیز از این نرم افزار استفاده می کند.

وی گفت: در این نرم افزار، استفتائات دوازده مرجع، رساله های عملیه، مناسک حج، احکام پزشکی و... با قابلیت سرچ بسیار قوی در دسترس علاقه مندان قرار داده شده است.

حجت الاسلام شهبازی با ذکر این مطلب که هم اینک 7 نفر از کارشناسان حوزوی در این مرکز به فعالیت می پردازند، خاطرنشان کرد: پخش آنلاین این مرکز نیز به زودی از طریق سایت اینترنتی منهاج 313 که به زودی در شبکه اینترنت قرار می گیرد راه اندازی می شود.

وی گفت: علاقه مندان برای ارتباط با این مرکز می توانند با شماره تلفن 0831- 8212100، 8212200 و 82121300 تماس حاصل کنند.

[ دو شنبه 17 آذر 1393برچسب:, ] [ 17:38 ] [ فرزانگان ]
[ ]

"مسجد، جوانان و شبهات دینی" به قلم استاد غرویان منتشر شد

کتاب "مسجد، جوانان و شبهات دینی" به قلم آیت الله محسن غرویان از سوی انتشارات انصارالمهدی منتشر شد.
به گزارش پرس و جو به نقل از رسا، کتاب "مسجد، جوانان و شبهات دینی" به قلم حجت‌الاسلام والمسلمین محسن غرویان از سوی انتشارات انصارالمهدی با همکاری دفتر مطالعات و پژوهش‌های مرکز رسیدگی به امور مساجد منتشر شد.
این اثر از سری آثار اندیشمندی است که سال‌ها بخشی از فعالیت‌های علمی خود را در زمینه پاسخ به پرسش‌ها نو از دین با توجه به مطالعات عمیق و وثیق در حوزه غرب‌شناسی و مهارت و تسلط در بررسی آرای بزرگان اندیشه سیاسی و فلسفه غرب اختصاص داده و خود از صاحب‌نظران مکتب حیاتبخش صدرایی است.

کتاب مسجد، جوانان و شبهات که با همکاری علی اکبر گندمکار، مجتبی فرهنگیان، محمود حسین‌زاده خراسانی و ابوالفضل نجادی به سرانجام رسیده، در شش فصل معرفت‌شناسی دینی، ولایت فقیه و حکومت دینی، ارتداد از نگاه اسلام، کلام جدید (پلورالیسم)، مدرنیسم و پست مدرنیسم و آزادی و مفهوم آن تنظیم شده است.

مؤلف در پیش‌گفتار آن با اشاره به این‌که جوانان امروز، سرمایه‌های آینده نظام و کشور اسلامی هستند و برای سؤالات و شبهات اعتقادی و فکری خود نیاز شدید به روحانیان فاضل و عالمان متفکر دارند، از مساجد به عنوان بزرگ‌ترین و مهم‌ترین پایگاه و پناهگاه نسل جوان نام برده و امام جماعت مساجد را نماد اندیشه و تفکر دینی معرفی کرده است.

همچنین در مقدمه کتاب می‌خوانیم: «هر مکتب و اندیشه‌ای که زاده می‌شود و در دل طبیعت می‌نشیند در تعامل با محیط و سنت‌های فکری پیش از خود سپهر فرهنگ را سامان می‌دهد و یک نظام فرهنگی را به وجود می‌آورد که آبشخورش همان معرفت مکتب خاص است؛ پاره‌ای از مکاتب، اندیشه‌ها و ادیان تمایل درونی بیشتری برای فرهنگ‌سازی و خلق نظام‌واره‌های معرفتی و اجتماعی دارند و پاره‌ای از چاشنی نامستعدتری برخوردارند».

مجتبی فرهنگیان، معاون پژوهشی دفتر مطالعات و پژوهش‌های مرکز رسیدگی به امور مساجد در بخش دیگری از مقدمه اثر آورده است: «ساخت مسجد به عنوان نخستین نهاد تأسیسی که حامل خصلت‌های چندگانه عبادی، سیاسی، اقتصادی و نظامی بود و ساختاری شناور برای فردسازی و جامعه‌گرایی ایجاد می‌کرد که در بستر آن حکومت و دولت اسلامی شکل گرفت از نمونه‌های بارز نهادسازی و ایجاد قدرت ساختاری بود».

وی با اشاره به شبهه‌سازی مخالفان با هدف به انزوا کشاندن ایدئولوژیک اسلامی، رسالت نخبگان دین‌اندیش را جز پاسخ‌های منطقی و نظام‌مند به این شبهات نمی‌داند و تصریح می‌کند: «مسجد، جوانان و شبهات دینی در تلاش است تا با نگاهی به عمده‌ترین شبهات فکری، کلامی، سیاسی معاصر پرسش‌هایی از درون متن دین جست‌وجو و با نظام‌مندسازی آن، گوهر درخشان نظام معرفتی رفتاری اسلام را از غبار گرداب شبهات بیرون کشد».

هندسه معرفت دینی، نسبت معرفت دینی با حقیقت دین، عنصر اصلی در معرفت دینی، حقیقت معرفت و معرفت حقیقی به دین، رابطه عقل و متون دینی در فقه، سازگاری جامعه اخلاقی با کدام عقلانیت، معیار تکامل معرفت دینی، دین در خدمت انسان یا انسان در خدمت دین، جهان دینی، جهانی رازآمیز، فقه عرصه تجلیات رازهای دینی و تناسب هویت اسطوره‌ای دین با عقلانیت اسطوره‌زدای جدید از جمله موضوع‌های فصل اول اثر یعنی معرفت‌شناسی دینی است.

در فصل دوم که به موضوع ولایت‌فقیه و حکومت دینی می‌پردازد، عنوان‌هایی همچون حکومت مردم یا حکومت مردمی، انگیز امام خمینی‌(ره) از طرح تئوری ولایت فقیه، رابطه تکلیف حکومت و انسان با حق خدا، اصطلاح زعامت فقیه یا ولایت فقیه، قداست حکومت دینی، تفکیک بین مشروعیت شرعی و مقبولیت مردمی، ارتباط ولی فقیه با مردم ارتباط مریدی مرادی، تفاوت ولایت مطلقه فقیه با دیکتاتوری فقیه و ثمرات نظام ولایت از نگاه قرآن به چشم می‌خورد.

فصل سوم با عنوان ارتداد از نگاه اسلام، موضوع‌هایی را با عنوان تجاهر به ارتداد از جنس تضییع حقوق مردم، ارتداد خود یک نوع خشونت، ارتداد نوعی محاربه و مرتد محارب، مدخلیت عقیده آدمی در انسانیت او، حق دفاع در قلمرو مال و ناموس و عقیده، ممنوع بودن تجاهر به ارتداد، مراد از خشونت مثبت و منفی از دیدگاه اسلام مطرح می‌کند و به تبیین هر یک می‌پردازد.

معنی پلورالیسم، مراد از صراط مستقیم دینی و ملاک استقامت صراط، معنی هدایت، نجات و سعادت، جمعی بودن فهم دین، منافات پلورالیسم دینی با پذیرش مرجع و مفسر رسمی برای دین، ارتباط پلورالیسم دینی و لیبرالیسم، فرق پلورالیسم و آنارشیسم، تفاوت تکثر فتاوی با تکثر قرائت‌های دینی، ملاک ترجیح قرائتی از دین بر قرائت‌های دیگر، مبنای فلسفی عزت و افتخار حسینی، دیدگاه فقه اسلام درباره فمینیسم اسلامی از جمله موضوع‌های فصل چهارم کتاب با عنوان کلام جدید است.

غرض مدرنیته یا عقل جدید از صغیر دیدن عالم، تضاد مدرنهیسم غربی با فلسفه الهی، تفاوت انسان محصول مدرنیسم با انسان محصول دین، جهانی شدن یا جهانی‌سازی، آزادی و مفهوم آن از دیدگاه کلام، مراد از آزادی مثبت و آزادی منفی، جامعه بستر یا جامعه باز، اصل برائت یا احراز صلاحیت و حق انتخاب یا انتخاب حق از جمله عنوان‌های فصل پنجم و ششم این اثر با عنوان مدرنیسم و پست مدرنیسم و آزادی و مفهوم آن است.

گفتنی است، کتاب مسجد، جوانان و شبهات دینی در قطع رقعی، 392 صفحه و با شمارگان سه هزار نسخه به تازگی از سوی انتشارات انصارالمهدی با همکاری دفتر مطالعات و پژوهش‌های مرکز رسیدگی به امور مساجد منتشر شده است.

[ دو شنبه 17 آذر 1393برچسب:, ] [ 17:37 ] [ فرزانگان ]
[ ]
صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد