ابزار رایگان وبلاگ

طرح تعالی مدیریت کیفیت مدار نمونه دولتی فرزانگان

اسلایدر

معاون رئیس اجرای دولت افغانستان

 

 
معاون رئیس اجرایی دولت افغانستان با بیان این که دولت ایران بیش از 30 سال میزبان دانش آموزان افغانی بوده است گفت: همکاری های آموزش وپروش ایران توانسته است بخشی از مشکلات دانش آموزان را برطرف کند.
 

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش ، صبح امروز محمد محقق در دیدار با علی اصغر فانی وزیر آموزش وپرورش کشور ایران که در ساختمان شهید رجایی برگزار شد، اظهار کرد: با وجود حمایت های جمهوری اسلامی ایران از دانش آموزان افغانی و مهاجر ولی هنوز مشکلات به طور کامل رفع نشده است و باید در این زمینه همکاری های مشترک با دولت ایران را گسترش دهیم.

وی با اشاره به تحصیل بیش از سیصدوسی هزار دانش آموز افغان در مدارس ایران ، تصرح کرد: دنیای مهاجرت برای دانش آموزان و خانواده های افغان بسیار سخت و دشوار است و این نابسامانی هادر داخل کشور محصول اشغالگری های دشمنان بوده است.

محقق هزینه های تحصیل دانش آموزان مهاجر در مدارس ایران را بالا خواند و افزود: به دلیل شرایط اقتصادی نامناسب خانواده های افغانی امکان پرداخت این شهریه فراهم نیست و می تواند مشکلات عدیده ای را برای آن ها فراهم کند.

معاون رئیس اجرایی دولت افغانستان با اشاره به تفاهم نامه ای که در آموزش وپرورش دولت قبل با افغانستان امضا شده است، خاطر نشان کرد: ساخت مدارس فنی وحرفه ای ، تاسیس مدارس استعدادهای درخشان ویژه دانش آموزان نخبه افغانی ، ارایه بورس تحصیلی برای معلمان افغانی در دانشگاه های ایران، شرکت دانش آموزان افغانی در المپیادهای جهانی ، ثبت نام دانش آموزان نخبه افغانی در مدارس تیزهوشان از انتظارات دولت افغانستان از آموزش وپرورش کشور ایران است.

[ دو شنبه 17 آذر 1393برچسب:, ] [ 15:43 ] [ فرزانگان ]
[ ]
صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد