ابزار رایگان وبلاگ

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران :

اسلایدر

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران :

 

 

 
رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با ابیان این که آموزش وپرورش پایه گذار توسعه پایدار درکشوراست ،گفت :باید پایه‌های توسعه فرهنگی و اجتماعی را در آموزش و پرورش بنا کرد.
 

به گزارش مرکزاطلاع رسانی وروابط عمومی وزارت آموزش وپرورش ، پیش از ظهر امروز سیدرضاصالحی امیری دربازدید وزیر آموزش وپرورش ومعاونان آن از سازمان اسناد وکتابخانه ملی، اظهارکرد: دکتر فانی یکی از اعضای هیئت امنای سازمان اسناد و کتابخانه ملی است و امروز در واقع به خانه خودشان آمده‌اند.

صالحی امیری با اشاره به اهمیت آموزش پرورش در توسعه کشور، گفت: باید پایه‌های توسعه فرهنگی و اجتماعی را در آموزش و پرورش بنا نهیم.

وی بابیان این که کتابخانه ملی دریایی از اسناد و نسخ ارزشمند را در اختیار دارد و این اسناد و نسخ خطی میراث معنوی ما به شمار می‌روند،افزود: در این کتابخانه به دلیل اهمیت میراث معنوی کمیته حافظه جهانی را فعال کرده‌ایم که ریاست آن را دکتر سلطانی‌فر برعهده دارند و تاکنون 42 اثر را در سطح ملی، چهار اثر را در سطح منطقه و هفت اثر را در سطح بین‌المللی به ثبت یونسکو رسانده‌ایم.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی  تصریح کرد: این سازمان از ظرفیت پژوهشی بسیار بالایی برخوردار است که تاکنون مدیران کشور کمتر به ظرفیت‌های و قابلیت‌های آن توجه کرده‌اند.

صالحی امیری با اشاره به اهمیت دیجیتال‌سازی کتاب‌ها، گفت: قدمت برخی کتاب‌هایی که در کتابخانه ملی نگهداری می‌شود قریب به 1114 سال است و این کتابخانه آثار ارزشمندی را در اختیار دارد، همچنین قصد داریم بخش منابع خارجی را نیز تجهیز کنیم که برای تأمین نیازهای این بخش نیاز به ذخائر ارزی داریم.

وی افزود: بخش نسخ خطی کتابخانه ملی، غنی است اما قصد داریم که این بخش را با خریداری نسخ خطی ایرانی که در سایر کشورها نگهداری می‌شود، غنی‌تر کنیم. بخشی از این امر نیز با واسپاری نسخ خطی از سوی مردم به کتابخانه ملی محقق می‌شود.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی با بیان این که در حال حاضر بیش از 400 هزار نسخه خطی در منازل شخصی نگهداری می‌شود، خاطرنشان کرد:قدمت این کتاب‌ها در خانه‌ها شخصی در حدود 50 سال است درصورتی که با توجه به امکانات کتابخانه ملی می توان آن ها راتا 500 سال نگهداری کرد. 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ دو شنبه 17 آذر 1393برچسب:, ] [ 15:52 ] [ فرزانگان ]
[ ]